همچنین ببینید هیستوگرام چیست؟

یکی از بهترین روش های SPSS اجرای هیستوگرام بر روی متغیرهای متریک شماست. انجام این کار راهی فوق العاده سریع برای شناسایی مشکلاتی مانند مقادیر زیاد و به دست آوردن بینش زیادی در مورد داده های خود است. این آموزش به سرعت شما را با استفاده از bank_clean.sav راهنمایی می کند که بخشی از آن در زیر نشان داده شده است.

گزینه 1: FREQUENCIES بدون جداول فراوانی. اگر بدون نیاز به نمودارهای زیبا، بازرسی داده را اجرا می کنید، ساده ترین گزینه اجرای دستور FREQUENCIES است که در زیر نشان داده شده است.

*سریعترین گزینه برای ایجاد هیستوگرام.

frequencies salary

/format notable

/histogram.

نتیجه

چندین هیستوگرام در یک حرکت

اجرای هیستوگرام هایی مانند این به شما اجازه نمی دهد از عناوین سفارشی برای نمودارهای خود استفاده کنید. با این حال، همانطور که در زیر نشان داده شده است، اجازه اجرای بسیاری از هیستوگرام ها را در یک حرکت می دهد. به طور عجیبی، انجام این کار باعث می شود که از برچسب های متغیر به عنوان عناوین نمودار به جای “هیستوگرام” در مثال اول ما استفاده شود.

* چندین هیستوگرام را با یک فرمان اجرا کنید.

 

frequencies whours to overall

/format notable

/histogram.

گزینه 2: نمودار

اگر می‌خواهید یک یا چند هیستوگرام را در گزارش خود بگنجانید، احتمالاً به نمودارهای زیباتری نیاز دارید. ایجاد یک دستور GRAPH از منو -همانطور که در زیر نشان داده شده است- به ما این امکان را می دهد که عناوین سفارشی خوبی را تنظیم کنیم و طراحی کردن نمودارها را با یک قالب نمودار SPSS آسان تر می کند.


دیالوگ های SPSS Legacy برای نمودارها حاوی نمودارهای بسیار بیشتری نسبت به آنچه اکثر کاربران از آن آگاه هستند، می باشد و دستورنویسی بسیار بهتر و تمیزتری نسبت به Chart Builder ایجاد می کنند.

در قسمت شماره 2 عکس فوق ما عنوان “همه پاسخ دهندگان | n = 464” را عنوان اصلی انتخاب میکنیم زیرا این موضوع مرتبط است اما قطعی نیست.(میخواهیم در خروجی کار ببینیم)

دستورنویسی این کار به صورت زیر است:

*Histogram with title as pasted from Graph – Legacy Dialogs.

GRAPH

/HISTOGRAM=salary

/TITLE=’All Respondents | n = 464′.

نتیجه هنوز هم تقریباً از نظر زیبایی تغییری نکرده است. بعداً درستش می کنیم

نمایش بهتر هیستوگرام

در آخرین گام و اما نه کم اهمیترین گام، ما میتوانیم هیستوگرام خود را زیباتر نمایش دهیم. اگر استایل خود را به عنوان الگوی نمودار ذخیره کنیم، می‌توانیم آن را به راحتی در تمام هیستوگرام‌های بعدی اعمال کنیم، که ممکن است در وقت ما صرفه‌جویی کند. به همین ترتیب، نمونه دستور نهایی ما از “histogram-nosum-title-720-1.sgt” استفاده می کند. («.sgt» مخفف «SPSS Graph Template» است اما فایل به عنوان یک الگوی نمودار نامیده می شود.)
اگر این فایل وجود نداشته باشد، SPSS یک هشدار ارسال می کند و همچنان هیستوگرام ما را با هر الگوی پیش فرض -در صورت وجود- تنظیم شده اجرا می کند.

دستور هیستوگرام SPSS با الگو

*Histogram with title and chart template applied. Creates unstyled chart if template file absent.

 

GRAPH

/HISTOGRAM=salary

/TITLE=’All Respondents | n = 464′

/template ‘histogram-nosum-title-720-1.sgt’.

نتیجه نهایی

تمام مطلب همین است. ما می‌توانیم در مورد گزینه‌های بیشتری صحبت کنیم، اما آنها را در عمل مفید نمی‌دانم، بنابراین ترجیح می‌دهم این بار مطلب را کوتاه کنیم.
امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. با تشکر برای خواندن این متن!